fredag 1 januari 2010

Vad har hänt under året som gått tro?

Ska man börja med det tråkiga så att man blir glad sen? Tja då kan vi börja med att min moster har fått göra 2 hjärtoperationer, för den första hjälpte inte, och nu mår hon inte så bra psykiskt för att hon ska även skiljas från son man, och hon bor i New York så man kan ju inte bara komma förbi och prata lite heller. Farfar har fått en pacemaker inopererad akut, morfar har fått kolla sin canser som envisas med att komma tillbaka på olika ställen!!

Min syster välte med sin moppe dagen innan min student, så nu är hennes korsband i högerknä av, så hon måste gå på sjukgymnastik, hon var på återbesök i december, men läkaren sa att hennes sjukgymnast hade gett henne fel övningar så han kunnde inte avgöra om det behövdes en operation. Så hon ska tillbaka om 3 månader igen tror jag.

Min bror välte med sin lastbil och flög ut genom framrutan, för han inte hade något bälte på sig, fast om han hade haft det så hade han istället hängt kvar i lastbilen. Min kusin som kom till olycksplatsen ganska fort sa att när han såg hur lastbilen såg ut och han inte hittade Jimmy i någon av ambulanserna så trodde han att det värsta hade hänt. Men tack och lov klarade han sig med en lite spricka i axlen, massa skärsår på ryggen och en sträckt arm!!! Tur i oturen eller vad?!


Denna mannen dog efter en lång kamp mot sin canser. Men det har ju inte så mycket med mig mer än att det är sorgligt. Tyckte det var sorgligare än Jacksson, men det är nog bara för jag vet inte, gillade inte jacksson av någon anledning.

Den roliga delen av detta året var:
jag och Sabina var och såg Stephen Lynch i början av hösten, det var underbart


Jag tog studenten:)!!!!
Ida konfimerades och då gjorde jag alla smörgåstårtor:)


Var i Italien i en vecka med min faster och min kusin, vi fick det i studentpresent av min faster:)
Det ända dumma med denna semesterresan var att den låg precis samtidigt som hundutställningen i Tvååker var! Enligt mig är det det bästa som händer i Tvååker under året:) Men den kommer ju tillbaka och nu ska vi inte tro att jag inte gillade Italien för det gjorde jag, jag älskade det!!!:)

Efter min brors olycka förlovade han och Amanda sig, och i maj 2010 ska de få ett litet barn:)
Det betyder att jag ska bli FASTER!!!!! Undra vilket jag tycker har varit bäst med detta året?:)






1 kommentar:

  1. kul att läsa om ditt år! hänt mycket.

    ha en go fortsatt trevlig kväll!

    kram linda

    SvaraRadera